Search
Close this search box.

سیر تا پیاز فورتنایت را یاد بگیرید

آموزش کامل فورتنایت fortnite برای حرفه ای ها و برای تازه کار ها به صورت کامل

گیمر‌های حرفه آنقدر بازی‌های مختلف را تست می‌کنند تا به یک گیم محبوب و مورد علاقه خود دست پیدا کنند. اما در بین گیمر‌ها بعضی بازی‌ها محبوبیت بیشتری دارند. یکی از این گیم‌های هیجان‌انگیز، بازی فورتنایت است. از طرفی شاید برای خیلی‌ها بازی fortnite ناشناخته باشد. پک فورتنایت یک بازی هیجان‌انگیز است که در آن، ابتدا شما در یک جزیره بزرگ و وسیع قرار می‌گیرید. شما در شروع بازی فقط سلاح‌های سرد مثل کلنگ، چاقو و تیر همراه داشته باشید. نقشه بازی با گذشت زمان به مرور کوچکتر می‌شود. با کوچک شدن نقشه هر لحظه بازی سخت‌تر می‌شود. با سخت شدن بازی، جذابیت و هیجان بیشتر می‌شود. شما در این بازی باید تلاش کنید سلاح‌های خود را پیشرفته‌تر کنید و در برابر زامبی‌هایی که با هوش مصنوعی هدایت می‌شوند، مبارزه کنید. تمام تلاش شما در طول بازی باید صرف پیشرفت و تطابق با محیط و شرایط باشد. با ما در این مطلب همراه باشید تا آموزش فورتنایت و ترفند‌های کاربردی آن را یاد بگیرید.

فورتنایت چیست؟

بازی فورتنایت جزء شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های جهان به شمار می‌رود. سبک گیم در آن به صورت بتل رویال است که شرکت اپیک گیمز آن را ارائه داده است. داستان بازی به این صورت است که شما ابتدا با یک اتوبوس به وسیله گلایدر پرواز می‌کنید و در نهایت در یک جزیره فرود می‌آید. در این بازی شما باید هم جان خود را حفظ کنید و هم ضمن پیشرفته‌تر کردن سلاح‌ها، حواستان به کوچک شدن نقشه و نزدیک شدن همه بازیکنان به یکدیگر باشید. چرا که برنده نهایی در این بازی کسی است که از جان خود محافظ کرده و در پایان بازی تنها بازیکن زنده داخل نقشه باشد. گیم پلی بازی fortnite برای گیمر‌ها بسیار جذاب است. دو عامل مهم جذابیت بازی نسبت به بقیه گیم‌ها، ردگیری کردن کابران بازی و قابلیت انجام ساخت و ساز در فورتنایت است.

فورتنایت چیست و آموزش فورتنایت fortnite
فورتنایت چیست و آموزش فورتنایت fortnite

 

آموزش فورتنایت برای گیمر‌های تازه کار که می‌خواهند حرفه‌ای شوند

زمان زیادی از انتشار بازی فورتنایت می‌گذرد. اما باز هم کسی نمی‌تواند ادعا کند همه ترفند‌های بازی‌های بتل رویال را به صورت کامل می‌داند. وقتی بخواهید وارد بازی شوید، سؤال‌های بسیاری در مورد چپتر‌ها، چالش‌ها، اسکین، چلنج‌ها و سیزن‌های مختلف بازی خواهید داشت. در ادامه اموزش حرفه‌ای شدن در فورتنایت و ترفند‌های پیروزی در فورتنایت سیزن‌های مختلف را یاد می‌گیرید.

چه زمانی در فورتنایت از اتوبوس Battle Bus پیاده شویم

شاید شما هم به شوخی شنیده باشید می‌گن تو دعوا مشت اول هزار تومان میشه. اما تو فورتنایت هم باید مشت اول رو مواظب باشی نخوری و هم تا جای ممکن مشت اول رو تو بزنی. برای اینکه شما مشت اول رو بزنید لازمه که وقتی با پریدن شما روی نقشه بتل باس، صدای بوق که به صدا در میاد، شما سعی کنید بازیکنان دیگر رو بزنید. اما برای اینکه مشت اول رو شما نخورید باید سعی کنید زمان پریدن‌تان از بتل باس را افزایش بدید. یعنی سعی کنید زمانی که ۳ ثانیه تا پایان مسیر اتوبوس زمان مانده، خود را به پایین پرت کنید. این کار باعث می‌شود شما در بخشی از نقشه فرود بیایید که بازیکنان کمتری حضور دارند. وقتی بازیکنان رقیب کمتر باشند پس شما وقت بیشتری برای مبارزه دارید. از طریفی در هنگام پرید سعی کنید محل فرود خود را پشت بام ساختمان‌ها انتخاب کنید. در این صورت شما می‌توانید از صندوقچه‌های موجود در آن ساختمان استفاده کنید. ترفند ورود به ساختمان در فورتنایت به این صورت است که با زدن ضربه به سقف ساختمان می‌توانید به راحتی وارد ساختمان شوید.

آموزش پیاده شدن از اتوبوس Battle Bus در فورتنایت
آموزش پیاده شدن از اتوبوس Battle Bus در فورتنایت

بطری‌های معجون بزرگ را از دست ندهید

در طول بازی شما در گوشه و کنار نقشه فورتنایت به بطری‌های کوچک و بزرگ بر می‌خورید. این بطری‌های معجون 25 و 50 شیلد به شما تعلق می‌گیرد. حد نصاب تعداد شیلد‌ها برای استفاده از بطری‌های کوچک 50 شیلد هست. پس شما برای اینکه ظرفیت پر نشود ابتدا از بطری‌های کوچک معجون فورتنایت استفاده کنید. سپس هر مقداری دوست دارید می‌توانید از بطری‌های کوچک فورتنایت استفاده کنید.

با ساختن دیوار برای خود کاور ایجاد کنید

یکی از ویژگی‌هایی که در فورتنایت وجود دارد امکان ساخت و ساز است. شما در طول بازی می‌توانید با ایجاد و ساخت دیوار برای خود محافظ درست کنید. شما باید در طول بازی سعی کنید از معجون‌ها مرتب استفاده کنید. چرا که بعد از خوردن معجون بین 2 تا 10 ثانیه شما هیچ عکس العملی مثل حرکت کردن، شلیک کردن و حرکت دوربین نخواهید داشت. پس شما در این زمان که توان دفاع یا فرار ندارید با استفاده این دیوار‌ها می‌توانید برای زنده ماندن خودتان زمان بخرید.

استفاده از دیوار و ساختن دیوار در فورتنایت fortnite
استفاده از دیوار و ساختن دیوار در فورتنایت fortnite

از سلاح جنگی و SMG در ابتدا استفاده کنید

در شروع بازی فورتنایت شما باید حواستان به اینکه سلاح‌های تک تیرانداز در مسافت کمتر از 75 متر نمی‌تواند عمل کند. عدم استفاده و همراه داشتن این نوع اسلحه به ضرر شماست، اما در فاصله کوتاه نمی‌توانید از آن استفاده کنید. شات‌گان در فورتنایت می‌تواند بهترین انتخاب برای مبارزه در فاصله نزدیک باشد. شات‌گان می‌تواند آسیب بسیار زیادی به حرف شما وارد کند و بهترین گزینه برای تک شلیک برای از بین بردن بازیکنان مقابل هستند.

استفاده از هدفون در فورتنایت

استفاده از هدفون می‌تواند حدود 30 درصد به بهبود بازی شما در اینوت‌های مختلف فورتنایت فا کمک کند. چرا که در طول بازی شما بسیاری از صدا‌های مختلف مثل صدای قدم‌ها یا صدای اسلحه‌های راه دور را نمی‌توانید بشنوید. پس اگر شما در طول بازی از هدفون استفاده کنید به عکس العمل مناسب شما حین بازی کمک می‌کند.

انتخاب ارتفاع مناسب برای هدف‌گیری دشمن

قبل‌تر فهمیدیم که با گذشت زمان در بازی، هیجان بازی به وسیله کوچک شدن نقشه و به تبع آن زیاد شدن بازیکنان بیشتر می‌شود. پس در زمانی که بازیکنان بیشتر می‌شود، بازیکنانی پیروز هستند که در ارتفاع بالاتر نسبت به بقیه قرار داشته باشند. بالاتر یاد گرفتیم که ویژگی ساخت و ساز در فورتنایت بسیار حائز اهمیت است. در اینجا هم برای قرار گرفتن در ارتفاع می‌توانید چهار دیوار برای خود بسازید، سپس به وسیله یک رمپ خود را به بالای این سازه برسانید. حال در این ارتفاع دید بهتری نسبت به دشمنان‌تان دارید و بهتر می‌توانید آن‌ها را هدف قرار بدید.

فورتنایت و ساختن ارتفاع برای هدف گیری بهتر دشمن
فورتنایت و ساختن ارتفاع برای هدف گیری بهتر دشمن

حرکت نیم خیز باعث کاهش صدای پا می‌شود

در سربازی به سرباز‌ها نوعی راه رفتن یاد می‌دهند به اسم پنجه شتری. این مدل راه رفتن در فورتنایت با نام نیم خیز راه رفتن شناخته می‌شود. اگر شما نیم خیز حرکت کنید، سرعت شما کمتر می‌شود، اما به تناسب آن صدای کمتری تولید می‌کنید تا دشمنان شما کمرت حضور شما را حس کنند.

تسلط کامل بر پلی گراند

برای پیشرفت و پیروز در فورتنایت باید پلی گراد را به صورت کامل و با دقت قبل از بازی ببینید و یاد بگیرید. شما می‌توانید به پلی گراد برید و نقشعه را ببینید. شما می‌توانید همه چیز، حتی Frosty Flight‌ و Wailing wood را تحت کنترل خود قرار دهید. از طرفی پلی گراد به شما کمک می‌کند قبل از بازی تمام ماشین‌ها و صندوقچه‌ها را پیدا کنید تا در طول بازی به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

درختان را کامل خراب نکنید

شما برای تخریب درختان می‌توانید از تبر استفاده کنید. اما اگر درختان را به صورت کامل از بین ببرید از خودتان رد پا برای رهگیری به جای می‌گذارید. پس برای این کار باید تا جایی به درختان ضربه بزنید که سطح hitbar به 50 درصد برسد. وقتی به این عدد رسیدید کار را متوقف کنید.

 

ابزار‌های بازی فورتنایت

مسلماً در کنار همه روش‌های تکنیکال و ترفند‌های مختلف استفاده از ابرزار‌های خوب و با کیفیت به کمک شما می‌آید برای پیشرفت در بازی. ما در این بخش تعدادی از ابزار با کیفیت و مهم در بازی فورت نایت را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین کیبورد‌ها در بازی فورتنایت

علاوه بر اینکه بسیاری از ترفند‌ها را برای حرفه‌ای شدن در فورتنایت باید رعایت کنید، استفاده از ابزار مناسب هم به این امر کمک می‌کند. یکی از مهمترین ابزار‌ها در بازی فورتنایت استفاده از کیبورد‌های با قابلیت عکس العمل بالا و همچنین کیبورد‌های دارای کلید‌های کمکی مناسب هستند. برخی از بهترین کیبورد‌ها برای فورتنایت در بازار که این قابلیت را دارند Corsair ، HyperX Alloy Elite و Logitech هستند.

بهترین کیبورد برای گیمر های حرفه ای فورتنایت
بهترین کیبورد برای گیمر های حرفه ای فورتنایت

بهترین مانیتور برای فورتنایت

مسلماً همه می‌دانیم که‌مانیتور‌ها اثر بسیار خوبی بر بازی ما خواهند داشت. پس استفاده از‌مانیتوری که رزولیشن خوب و فریم بالا باشد بهترین انتخاب خواهد بود. بهترین‌مانیتور برای بازی فورتنایت می‌تواند ViewSonic XG2402 ، Asus ROG PG279Q و Acer Predator XB1 باشد که به گفته متخصصان جزء بهترین‌مانیتور‌ها به لحاظ رزولوشن و فریم هستند. شما می‌توانید این‌مانیتور‌ها را به راحتی از سایت‌های معتبری مثل دیجی کالا سفارش دهید.

 

همه چیز در مورد سرویس اشتراک فورتنایت Fortnite Crew

شرکت اپیک گیمز همیشه سعی کرده که خلاقانه‌ترین‌ایده‌ها را برای کاربران خود در نظر بگیرد. این‌ایده‌ها معمولاً دو طرف معامله را راضی نگه می‌دارد. هم کاربران با قیمت Fortnite Crew نازل به جوایز خوب دسترسی پیدا می‌کنند و هم شرکت Epic Games به سود خوبی می‌رسد. سیستم اشتراکی فورتنایت با سیزن 5 چپتر 2 وارد بازار می‌شود و کاربران می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.

چطور در فورتنایت اسکین و ویباکس بگیریم

خرید Crew برای شما 12 دلار هزینه خواهد داشت. اما در مقابل در با خرید این سیستم 1000 وی باکس V- Bucks به شما هدیه تعلق می‌گیرد. از طرفی امکان بتل پس نیز برای شما باز خواهد شد.

این همه مزایای استفاده از سیستم اشتراکی نیست. خیلی‌ها علاقه بسیاری به دریافت اسکین و علاوه بر این‌ها تعلق گرفتن ماهانه تعدادی جوایز و همچنین عرضه اسکین مختص گوشی‌های گلکسی Galaxy سامسونگ با درجه بالا را نیز به این لیست اضافه کنید.

چطور در فورتنایت اسکین رایگان بگیریم

چگونه فورتنایت نصب کنیم

شما می‌توانید بازی فورتنایت را در پلتفرم‌های مختلفی مثل پلی استیشن، PC ، PS4 ، PS5 و XBOX در اختیار داشته باشید. برای بازی در پی سی یا سیستم عامل ویندوز می‌توانید به سایت اپیک گیمز مراجعه کنید. در این سایت با انتخاب گزینه ویندوز Windows بازی را دانلود و نصب کنید. سعی کنید بازی را از سایت اصلی دانلود کنید. چرا که دیتای بازی به صورت کامل توسط سایت اصلی در اختیار شما قرار داده می‌شود.

خرید گیفت کارت فورتنایت

در طول بازی شما می‌توانید بسیاری از کاربران را با استفاده از امکانات پولی فورتنایت شکست دهید و خود را به پیروزی نزدیک‌تر کنید. پول داخل بازی فورتنایت را ویباکس Vbucks می‌گویند. رقابت بر سر بدست آوردن ویباکس بیشتر در بازی‌ها بسیار بالاست. از طرفی هزینه زیادی برای ما در پی خواهد داشت. اما شما می‌توانید با استفاده از گیفت کارت‌های گیم لنس ارزانترین گیفت کارت فورتنایت را خریداری کنید. همچنین گیم لنس به خاطر سابقه طولانی که در این راستا داشته دارای نماد اعتماد است که شما می‌توانید با خیال راحت گیفت کارت فورتنایت خود را خریداری و دریافت کنید.

خرید گیفت کارت فورتنایت ارزان و ویباکس V bucks fortnite
خرید گیفت کارت فورتنایت ارزان و ویباکس V bucks fortnite

فورتنایت چقدر اینترنت مصرف می‌کند

با گسترش ویروس کرونا در جهان مصرف بازی‌ها و همچنین خدمات الکترونیک در کشور بسیار افزایش یافت. با افزایش مصرف خدمات الکترونیکی در جهان مصرف اینترنت هم افزایش چشمگیری پیدا کرد. به تبع آن کنترل هزینه اینترنت برای مردم به مسأله مهمی تبدیل شد. اما خیلی از پدر و مارد‌ها به خاطر علاقه فرزندانشان به این بازی، تلاش می‌کنند که مقدار مصرف اینترنت این بازی را در ابتدای امر پیدا کنند. طبق گفته محققان مصرف اینترنت fortnite فورتنایت 100 مگابایت در ساعت است. که این مقدار زیادی نسبت به دیگر بازی‌ها نیست. البته مقدار مصرف اینترنت پابجی Pubg کمتر از فورتنایت است که این مقدار 80 مگابایت در ساعت است. اما در مقابل بازی‌هایی مثل Overwatch و Destiny 2 عدد بالایی به شمار نمی‌رود.

جمع‌بندی

این مطلب در تیم محتوای سایت گیم لنس که مرجع فروش ارزان‌ترین گیفت کارت گیم زیر قیمت دلار می‌باشد تولید شده است. منابع بسیاری برای این مطلب مطالعه و تحقیق شده تا کامل‌ترین آموزش فورتنایت در اختیار علاقه‌مندان به این بازی قرار گرفته باشد.

درباره ما

مجموعه UPlance چندین سال است که در حوزه گسترش فعالیت های Freelancing بین المللی و کسب درآمد های ارزی فعال است ، این فروشگاه نیز با رویکرد نقد کردن درآمد های حاصل از این مجموعه آغار به کار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.