Search
Close this search box.

گیفت کارت آمازون Amazon Gift Card چیست؟

گیفت کارت آمازون Amazon Gift Card چیست؟

آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است و با گیفت کارت آمازون می توان محصولات مختلفی را بدون دغدغه نسبت به داشتن پی پال خریداری کرد.

گیفت کارت (Gift Card) چیست؟

گیفت کارت یا کارت هدیه به دو صورت نقدی و غیرنقدی وجود دارد. این کارت ها اغلب برای خرید در فروشگاه‌های پذیرنده آن مورد استفاده قرار می گیرند و قابلیت تعویض یا پس دادن را ندارند. گیفت کارت ها غیرقابل شارژ هستند، یعنی شما با پرداخت مبلغ معین موجودی، آن کارت را دریافت کرده و پس از اتمام موجودی، کارت شما باطل می‌شود.

این کارت‌ها به دو صورت فیزیکی و مجازی صادر می‌شوند. در ایران نوع مجازی آن‌ها بیشتر استفاده می‌شوند. با این کارت‌ها می‌توان کالاهای الکترونیک یا دیجیتال مثل برنامه، بازی، کتاب، موسیقی و فیلم را از فروشگاه مربوط به آن تهیه کرد.

انواع گیفت کارت ها

گیفت کارت‌ها انواع مختلفی دارند مهم‌ترین انواع آن ها عبارتند از:

گیفت کارت آمازون (Amazon Gift Card) ، گیفت کارت گوگل پلی (Google Play Gifts)، گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Cards)، گیفت کارت مایکروسافت (Microsoft Gift Card)، گیفت کارت ای بی (ebay Gift Card)، گیفت کارت ایکس باکس  (Xbox Gift Cards)، گیفت کارت پلی استیشن (PlayStation Gift Card)، همچنین گیفت کارت استیم (Steam Gift Cards) و … که در ادامه به معرفی گیفت کارت آمازون می‌پردازیم.

گیفت کارت آمازون

آمازون چیست؟

آمازون در واقع یک شرکت فن آوری چند ملیتی آمریکایی است که ‌در زمینه تجارت الکترونیک و هوش مصنوعی فعال مى باشد. این شرکت به وسیله جف بیزوس (Jeff Bezos) تأسیس شد و دفتر اصلى آن در شهر سیاتل-واشنگتن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است. این شرکت همراه با گوگل، اپل و فیس بوک یکی از چهار شرکت بزرگ فن آوری در جهان به شمار می آید.

شرکت آمازون به عنوان بزرگترین شرکت اینترنی در جهان شناخته می شود. آمازون در فهرست بزرگترین کارفرمایان ایالات متحده آمریکا جایگاه دوم را دارد. جف بیزوس در تاریخ ۵ جولاى ١٩٩۴ میلادى شرکت آمازون را به ثبت رساند و ازسال  ١٩٩۵ میلادى، آمازون به عنوان یک فروشگاه اینترنتی فروش کتاب، فعالیت خود را آغاز کرد.

آمازون چیست؟  جف بیزوس

در ابتدا جف بیزوس با همکارى همسرش و همچنین استخدام شل کافِان (Shel Kaphan) برنامه نویس حرفه اى کامپیوتر شرکت آمازون را تاسیس نمود. جف بیزوس در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸ میلادى به عنوان ثروتمندترین فرد جهان با دارایی ۱۱۲میلیارد دلار معرفی شد. او در آگوست ۲۰۱۳ میلادى، روزنامه واشنگتن پست را با قیمت ٢۵٠ میلیون دلار خریدارى کرد. این روزنامه قدیمی ترین روزنامه شهر واشینگتن-دی.سی (ایالات متحده آمریکا) به شمار می آید.

ابتدا آمازون به عنوان یک کتاب فروشی آنلاین فعالیت خود را آغاز کرد، ولى سپس فعالیت هاى خود در را در زمینه های دیگر مانند فروش ویدیو، ام‌پی۳ (MP3)، نرم افزار، بازی های ویدئویی، اپلیکیشن های کاربردی، کتاب های صوتی (دانلود)، لوازم الکترونیکى، غذا، لوازم منزل، جواهرات، پوشاک و اسباب بازی گسترش داد. شرکت آمازون تولید لوازم الکترونیکی  را نیز انجام می دهد. این شرکت برای بعضی از کشورها سایت های جداگانه خرده فروشی دارد. آمازون خدمات حمل و نقل بین المللی تعدادی از محصولات خود را به بعضی از کشورهای دیگر ارائه می دهد.

مزایای خرید از آمازون

1-اصل بودن کالا یکی از مزیت های مهم خرید از سایت آمازون است. زیرا با خرید از این فروشگاه اینترنی هیچ گونه کالای تقلبی به شما فروخته نمی شود.

2-همان طور که می دانید، بعضی از کمپانی ها برای بازارهای گوناگون، کیفیت های مختلفی از محصول را ارائه می دهند. مثلا محصولات تولیدی برای بازار آمریکا، کیفیت بالاتری نسبت به محصولات تولیدی برای بازارهای خاورمیانه دارد.

4- مبدا ورود بیشتر محصولاتی که به ایران وارد می شوند، از کشورهای همسایه است. بنابراین این محصولات بهترین کیفیت را ندارند. از آن جایی که با خرید از سایت آمازون، در واقع محصولات بازار ایالات متحده آمریکا را می خرید، می توانید از  کیفیت بالای کالاهای خریداری شده مطمئن باشید.

گیفت کارت آمازون چیست؟

همانطور که گفته شد، گیفت کارت ابزاری است که شرکت‌های مختلف به مشتریان خود ارائه می‌‌دهند تا بدون نیاز به کارت بانکی یا پرداخت پول نقد برای پرداخت هزینه خرید های خود از آن استفاده کنند. گیفت کارت آمازون به وسیله بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان، یعنی Amazon.com، صادر می شود.

ویژگی های گیفت کارت آمازون

ویژگی های گیفت کارت آمازون

به دلیل تحریم های مالی ایران، افراد ساکن در ایران با هویت ایرانی نمی‌‌توانند کالاهای فیزیکی را مستقیما از سایت آمازون خریداری کنند. البته بعضی از افراد به وسیله یک دوست یا آشنا در کشورهای دیگر این کار را انجام می‌‌دهند. ولی آن ها محصولات مجازی مانند نرم افزارها، فایل‌های کتاب و … را می توانند خریداری کنند. البته برای خرید این محصولات نیز افراد با هویت ایرانی مشکل پرداخت دارند زیرا پرداخت بین المللی برای آن‌ها امکان پذیر نیست. با گیفت کارت آمازون این کار را می‌توانیم بدون نیاز به احراز هویت انجام دهیم. بنابراین کشورهایی که با مشکلات تحریم رو به رو هستند، گیفت کارت آمازون برایشان یک مزیت است تا بتوانند از امکانات آمازون استفاده کنند.

از مزایای دیگر گیفت کارت آمازون موارد زیر است:

هر زمانی قابل استفاده است.

قابلیت واگذاری به دیگران را دارد.

برای خرید با گیفت کارت، کارمزدی کم نمی‌‌شود.

برای خرید کردن نیازی به کارت بانکی یا حساب ارزی نمی باشد.

البته باید در نظر داشته باشید که گیفت کارت آمازون یک سال پس از تاریخ صدور آن اعتبار دارد. همچنین اگر گیفت کارت به سرقت رفت و یا گم شد، آمازون هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد. همچنین توجه داشته باشید در صورتی که خرید شما از موجودی گیفت کارتتان بیشتر شد، باید بقیه هزینه را با کارت بانکی پرداخت کنید. اگر آمازون تشخیص دهد گیفت کارت کاربر به روش نادرستی تهیه شده، حساب کاربری او را مسدود می کند.

نحوه استفاده از گیفت کارت آمازون

برای استفاده از فروشگاه اینترنتی آمازون ابتدا باید گیفت کارت آمازون را خریداری کنید. سپس شما می توانید از این فروشگاه اینترنتی خرید کنید. در ادامه به توضیح این مطلب می پردازیم.

چگونه می توان با استفاده از گیفت کارت اکانت آمازون را شارژ کرد؟

ابتدا باید وارد اکانت آمازون خود شده و Sign in کنید. اگر در آمازون اکانتی ندارید باید با آی پی یک کشور دیگر غیر از ایران مثلا با آی پی آمریکا اکانت بسازید.

– روی گزینه اکانت Account کلیک نمایید تا وارد اکانت خود شوید. سپس در قسمت Gift Cards گزینه Redeem a Gift Card را انتخاب کنید.

– در این قسمت کد گیفت کارتی را که خریداری کرده اید وارد کنید. سپس روی  Apply to your balance کلیک کنید به این ترتیب اعتبار گیفت کارت Amazon آمازون به حساب شما واریز می شود. همچنین برای مشاهده اعتبار گیفت کارت آمازون خریداری شده قبل از کلیک کردن روی Apply to your balance باید روی گزینه Check   کلیک کنید.

تبدیل گیفت کارت آمازون به پول نقد

استفاده از گیفت کارت برای خرید در فروشگاه آنلاین آمازون بسیار یک امر متداول می‌باشد. یکی از سوالاتی که همیشه وجود دارد تبدیل مبلغ گیفت کارت آمازون به پول نقد است. در ادامه مطلب راهی آسان برای تبدیل گیفت کارت آمازون به پول نقد را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید گیفت کارت‌های این فروشگاه اینترنتی را به پول نقد تبدیل کنید.

تبدیل گیفت کارت آمازون به پول نقد

مرحله اول: ابتدا باید یک کیف پول دیجیتال که قابلیت ذخیره بیت‌کوین ( BitCoin ) را داشته باشد برای خود تهیه کنید.

مرحله دوم: اطلاعات کیف پول دیجیتال خود را در وب سایت پِرس ( PURSE ) ثبت کنید. پس از آن باید به بخش EARN در قسمت داشبورد صفحه کاربری خود مراجعه کنید. لیستی برای شما باز می شود که در آن می توانید مبلغ گیفت کارت خود را انتخاب کنید.

مرحله سوم: به قسمت Buy یا همان خرید بروید و به اندازه پولی که در حسابتان است، بیت‌کوین بخرید. در مدت 24 ساعت همه موجودی شما تبدیل به بیت‌کوین ( BitCoin ) می شود و به کیف پول دیجیتالتان منتقل خواهد شد.

مرحله چهارم: به سایتی که امکان تبدیل بیت کوین را دارد مراجعه کنید و مقدار بیت‌کوین بدست آمده را تبدیل به پول نقد کنید. شما از صرافی های ایرانی می توانید برای این کار استفاده کنید.

اگر چه خرید و فروش گیفت کارت خیلی رایج نیست، اما برای نقد کردن می‌‌توانید آن را به دوست یا آشنایی بفروشید. همچنین می توانید از سایت‌های خرید و فروش آن استفاده کنید.

انواع گیفت کارت آمازون

گیفت کارت‌های آمازون براساس میزان شارژی که دارند، به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند. مشتریان می‌توانند با توجه به مبلغ هر گیفت کارت آمازون، آن را انتخاب کرده و خریداری کنند. گیفت کارت‌های آمازون می‌توانند از 1 تا 999 دلار شارژ شوند. مثلا گیفت کارت های 50 دلاری و 100 دلاری آمازون نمونه ای از آن ها هستند. بنابراین قیمت گیفت کارت آمازون می تواند در این دامنه نوسان قیمتی متغیر باشد. بسیاری از سایت‌های آنلاین فروش انواع گیفت کارت آمازون، مبالغ مورد نظر برای خرید این گیفت کارت‌ها را از دلار به ریال تبدیل می کنند. به این ترتیب افراد می‌توانند با پرداخت میزان مبلغ مورد نظر خود به ریال گیفت کارت آمازون خود را دریافت کنند و سپس به وسیله آن در سایت آمازون خرید نمایند.

انواع گیفت کارت آمازون

گیفت کارت‌های آمازون در قیمت های گیفت کارت آمازون 10 دلاری، گیفت کارت آمازون 25 دلاری، گیفت کارت آمازون 50 دلاری و گیفت کارت آمازون 100 پوندی در بازار موجود می باشند. همچنین این گیفت کارت ها در قیمت های 10 یورویی و 50 یورویی نیز موجود می‌باشند. گیفت کارت های آمازون را می توان از سایت های معتبر ایرانی خریداری کرد.

افرادی که گیفت کارت Amazon آمازون را خریداری می کنند باید توجه کنند که بعضی از سایت ها انواع گیفت کارت Amazon آمازون را با مبلغی پایین‌تر به فروش می‌رسانند. در بعضی مواقع حتی مبلغی کمتر از مبلغ اعتبار گیفت کارت آمازون را به منظور مبلغ فروش گیفت کارت در نظر می گیرند. در بیشتر مواقع این کارت ها، کارت‌های هک شده، فاقد اعتبار و یا دزدیده شده هستند. بنابراین اگر افراد از این گیفت کارت‌ها استفاده کنند، حساب کاربری آن ها مسدود می شود. همچنین مبلغی را که برای خرید گیفت کارت  داده اند از دست می رود.

با گیفت کارت آمازون چه کالاهایی می توان خریداری کرد؟

محصولات زیاد و متنوع در سایت آمازون، بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان وجود دارد. آمازون محصولات خود یعنی کالاهای فیزیکی را در کمترین زمان ممکن به خریداران تحویل می دهد.

بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان، محصولات با تنوع زیادی در سایت خود قرار داده است. کاربران ایرانی نیز مانند مصرف کنندگان بین المللی، دوست دارند از فروشگاه آمازون خرید کنند. البته این فروشگاه اینترنتی ارسال مستقیم به ایران ندارد و خرید محصولات فیزیکی از این فروشگاه برای ایرانی ها کار دشواری است. اگر در یک کشور خارجی دوست یا آشنایی دارید می توانید آدرس پستی او را به آمازون اعلام کنید تا کالاهای فیزیکی را به آن آدرس ارسال کند. به این ترتیب می توان به صورت غیرمستقیم کالای خود را از آمازون خریداری کرد.

با گیفت کارت آمازون چه کالاهایی می توان خریداری کرد؟

برای افرادی که می خواهند محصولات دیجیتالی یا مجازی را خریداری کنند، سایت آمازون مکان بسیار مناسبی برای خرید است. دانشجویان و اساتید بیشترین مشتریان آمازون در کشور ایران هستند. آن ها کتاب ها و مقالات علمی خود را به صورت الکترونیکی از این فروشگاه خریداری می کنند. آمازون به مناسبت های مختلف در بعضی از زمان ها محصولاتش را حراج می کند. این فروشگاه اینترنتی گاهی تا هشتاد درصد محصولاتش را تخفیف می دهد. هر کالایی که قصد خرید آن را دارید، در آمازون پیدا می شود.

با گیفت کارت Amazon آمازون می توانید به راحتی تمام اجناس فیزیکی و اجناس دیجیتالی آمازون را خریداری کنید. ولی باید با وی پی ان این کار را انجام دهید تا به خاطر تحریم های مالی ایران، گیفت کارت شما بلاک نشود.

مزایای استفاده از گیفت کارت های آمازون

همانطور که گفته شد استفاده از گیفت کارت Amazon آمازون خرید را برای کاربران آسان تر می‌کند. مزایای استفاده از گیفت کارت آمازون در زیر آمده است:

برای خرید کردن نیاز به داشتن کارت های اعتباری بین المللی نمی باشد.

در هر زمانی قابل استفاده است.

امنیت بسیار بالایی دارد.

در زمان پرداخت ها کارمزدی کم نمی شود.

قابلیت واگذاری به دیگران را دارد.

این کارت بعد از تاریخ صدورش یک سال اعتبار دارد.

بدون هیچ محدودیتی می توان از گیفت کارت استفاده کرد.

آیا با ویزا کارت ، شارژ اکانت آمازون امکان پذیر است؟

شاید شما از خود بپرسید که آیا به وسیله کارت های اعتباری مثل ویزا کارت هم می توان اکانت آمازون را شارژ کرد؟ جواب شما بله است ولی به علت تحریم های مالی ایران این کار مشکلات زیادی دارد.

شما می توانید به جای استفاده از کارت های اعتباری بین المللی یا همان ویزا کارت از گیفت کارت آمازون کانادا استفاده نمایید. این کار به سادگی امکان پذیر است و به راحتی اکانت شما را شارژ می کند.

آیا با ویزا کارت ، شارژ اکانت آمازون امکان پذیر است؟

گیفت کارت ها برای کشورهای گوناگونی چون آمریکا، آلمان ، کانادا ، فرانسه، استرالیا، امارات و … صادر شده و با قیمت ‌های مختلفی ارائه می شوند.

در صورتی که قصد خرید گیفت کارت آمازون را دارید، گیفت کارت Amazon آمازون آلمان و یا کانادا گزینه های خوبی برای شما می باشند. این نوع گیفت کارت ها را می توانید از سایت های معتبر ایرانی خریداری کنید.

جمع بندی:

این مقاله در واحد محتوای مجموعه گیم لنس تهیه شده است. شما می توانید انواع گیفت کارت آمازون را از سایت خرید گیفت کارت گیم لنس تهیه کنید.

درباره ما

مجموعه UPlance چندین سال است که در حوزه گسترش فعالیت های Freelancing بین المللی و کسب درآمد های ارزی فعال است ، این فروشگاه نیز با رویکرد نقد کردن درآمد های حاصل از این مجموعه آغار به کار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.